Ce este Marketing-ul si cum ne ajuta sa vindem eficient

foto: pixabay.com/ro

Marketingul este o activitate care are ca scop realizarea de profit prin satisfacerea nevoilor clientilor. Aceasta este o definiție foarte generalizată care arată esența oricărei activități de marketing – capacitatea de a vinde un produs sau serviciu unui public țintă.

Într-un sens mai larg, marketingul este o disciplină complexă care include capacitatea de a analiza nișa și concurenții, de a prognoza cererea consumatorilor, de a construi cu pricepere comunicarea cu publicul țintă. Pe scurt, un marketer profesionist trebuie să înțeleagă cum să transforme nevoile oamenilor (B2C) sau organizațiilor (B2B) în servicii și bunuri în cererea consumatorilor.

Astfel, a descrie pe scurt marketingul este o activitate care să răspundă nevoilor clienților. De fapt, este scopul principal al tuturor  strategiilor de marketing ale  companiei.

Pentru a atinge obiectivul, marketerii rezolvă următoarele sarcini cu care se confruntă afacerea:

  • Analiza nevoilor clientilor in nisa in care isi desfasoara activitatea compania. Produsul este solicitat, ce criterii de alegere a CA ar trebui luate în considerare înainte de lansarea produsului?
  • Studiați ofertele concurenților de pe piață, precum și prețurile într-o anumită nișă. Pe baza datelor obținute se elaborează politica de prețuri a companiei.
  • Adaptarea gamei de bunuri și servicii la cererea consumatorilor. Majoritatea companiilor, la intrarea pe piata, lucreaza cu cererea existenta. Prin urmare, promovarea mărfurilor nelichide este adesea o întreprindere care produce pierderi. Pe de altă parte, pentru a promova noutatea este nevoie de un buget mare pentru a crea cerere.
  • Lansarea de activități care vizează creșterea cererii și a vânzărilor. Acestea sunt publicitate în mediul online și offline, promovare virală, radio sundress și alte tehnici.
  • Service, suport pentru clienți. Marketingul ideal nu este doar o singură vânzare de bunuri, ci o tehnologie care să transforme clienții în clienți obișnuiți. În acest sistem, totul este important: calitatea produsului, calitatea serviciului, suport receptiv.

Următoarele principii ajută la rezolvarea eficientă a problemelor de marketing: înțelegerea capacităților de producție ale companiei, capacitatea de a planifica activități pentru vânzarea de bunuri sau servicii. În plus, compania trebuie să fie capabilă să răspundă flexibil la schimbarea cererii, să actualizeze gama de produse în conformitate cu nevoile CA.

Lasă un răspuns